1. BURSE MEDICALE
conform prev.art.15 lit.c din Ordinul ME nr.5379/07.09.2022
Se acordă pe baza actelor eliberate de medicul specialist, pentru :
ACTE NECESARE PENTRU BURSA MEDICALĂ
Cerere scrisă de mână pentru acordarea bursei medicale
baza certificatului eliberat de medicul specialist (tip A5) și avizat de medicul de familie/medicul de la cabinetul școlar, respectiv a certificatului de încadrare în grad de handicap, fără a fi condiționată de venitul net lunar al familiei.
certificatele de naştere ale copiilor pentru care se solicită bursa medicală
2. BURSE PENTRU ELEVI ORFANI , ELEVI AFLAȚI ÎN ÎNTREȚINEREA UNUI SINGUR PĂRINTE
conform prev.art.15 lit.b din Ordinul ME nr.5379/07.09.2022
Acte necesare:
bursei solicitate (orfan sau crescut de 1 singur părinte)
bursa
părintele care solicită bursa cum că acesta nu este recăsătorit
3. BURSE SOCIALE PENTRU SITUAȚIE GREA MATERIALĂ
conform prev.art.15 lit.a din Ordinul ME nr.5379/07.09.2022
Se acordă elevilor care îndeplinesc următoarele condiţii:
(50% din salariul minim net/economie de 1524 lei)
Acte necesare:
- cerere de mână pentru acordarea bursei în care se precizează
fiecare membru din familie şi calitatea acestuia
- copii xerox după buletine/cărţi de identitate şi certificatele de
naştere ale tuturor membrilor din familie
- adeverinţe pentru copii din familie care frecventează cursurile altei
şcoli cu precizarea dacă primesc sau nu bursă (în caz afirmativ şi suma pe care o primesc)
- copie după sentinţa de divorţ în cazul părinţilor divorţaţi (dacă se
plăteşte pensia alimentară se depun cupoanele pe ultimele 12 luni ; dacă partea pârâtă nu-şi achită obligaţiile de plată a pensiei alimentare pentru minori, acest lucru se declară pe proprie răspundere) În aceeaşi declaraţie , părinţii solicitanţi declară dacă s-au recăsătorit sau nu.
- Toate tipurile posibile de venituri ale unei familii care pot fi dovedite
prin adeverinţe, cupoane, trebuie să fie pentru perioada SEPTEMBRIE 2021- AUGUST 2022 (adeverinte cu venituri nete pentru cei angajaţi, cupoane de pensie de orice fel, şomaj, ajutor social, etc.).Dacă nu realizați venituri aduceți adeverință de la ANAF.
NOTĂ:
Tot ceea ce nu poate fi dovedit cu acte şi se cere la dosar, se declară pe propria răspundere în declaraţia scrisă de mână.
4. BURSA DE STUDIU
Acte necesare:
- cerere de mână pentru acordarea bursei în care se precizează
iecare membru din familie şi calitatea acestuia;
- copii xerox după buletine/cărţi de identitate şi certificatele de
naştere ale tuturor membrilor din familie
- adeverinţe pentru copii din familie care frecventează cursurile altei
şcoli cu precizarea dacă primesc sau nu bursă (în caz afirmativ şi suma pe care o primesc)
- copie după sentinţa de divorţ în cazul părinţilor divorţaţi (dacă se
plăteşte pensia alimentară se depun cupoanele pe ultimele 3 luni ; dacă partea pârâtă nu-şi achită obligaţiile de plată a pensiei alimentare pentru minori, acest lucru se declară pe proprie răspundere) În aceeaşi declaraţie, părinţii solicitanţi declară dacă s-au recăsătorit sau nu.
- toate tipurile posibile de venituri ale unei familii care pot fi dovedite
prin adeverinţe, cupoane, trebuie să fie pe ultimele 3 luni de zile (iunie-august 2022), (adeverinte cu veniturile nete pentru cei angajaţi, cupoane de pensie de orice fel, şomaj, ajutor social, etc.) . Dacă nu realizați venituri aduceți adeverință de la ANAF.Tot ceea ce nu poate fi dovedit cu acte şi se cere la dosar, se declară pe propria răspundere într-o declarație scrisă de mână de către părintele care solicită bursa.
5. BURSE DE PERFORMANŢĂ se acordă elevilor care se încadrează în cel puţin unul din cazurile următoare:
ţiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-ştiinţific, de nivel naţional, organizate de Ministerul Educaţiei
care participă loturile naționale ale României
Lista olimpiadelor şi concursurilor naţionale, precum şi a competi-ţiilor/concursurilor pentru care se acordă bursele de performanţă va fi făcută publică de Ministerul Educaţiei.
Se acordă, pe bază de cerere scrisă de mână de către părintele/tutorele legal al elevului, la care se atașează diploma în original și copie xerox ; copie certificatului de naștere a elevului și copia buletinului de identitate a părintelui solicitant.
6. BURSE DE MERIT PE BAZĂ DE CERERE
Se acordă, pe bază de cerere scrisă de mână de către
părintele/tutorele legal al elevului, la care se atașează diploma în original și copie xerox ; copie certificatului de naștere a elevului și copia buletinului de identitate a părintelui solicitant.
Bursele de merit se acordă pe perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele.
Lista olimpiadelor şi concursurilor naţionale, precum şi a competiţiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-ştiinţific, va fi actualizată şi va fi făcută publică de Ministerul Educației.
7. BURSE DE MERIT care se acordă din oficiu (pe baza datelor din cataloage) elevilor care se încadrează în cel puţin unul din cazurile următoare:
Bursa de merit este acordată doar elevilor din clasele VI-VIII, din școlile de stat, prevede ordinul ministrului Educației. Este o bursă care are drept criterii de acordare următoarele:
NOTĂ !
Lista elevilor care vor beneficia de burse de ajutor social (medicale, orfani, crescuți de 1 părinte), poate fi revizuită lunar, la cererea beneficiarilor în sensul adăugării de noi dosare.
Elevii care cumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună nu primesc bursa socială (medicale, orfani, crescuți de 1 părinte, situaie grea materială) pe luna respectivă.
Tot ceea ce nu poate fi dovedit cu acte şi se cere la dosar, se declară pe propria răspundere într-o declarație scrisă de mână de către părintele care solicită bursa.
Toate informațiile au fost afișate la avizierul școlii (corp A și C) și
încărcate pe site-ul școlii scoalanicolaebalcescutm.ro în data de 12.09.2022.
În data de 28.09.2022, conform procedurii acordării burselor şcolare
se procedează doar la preluarea şi înregistrarea dosarelor, după care urmează verificarea lor de către comisia din şcoală şi aprobarea sau respingerea dosarelor în funcţie de corectitudinea întocmirii dosarelor.
Dacă aveți mai mulți copii, elevi in scoala noastră, veți intocmi 1 singur dosar.
Actele SE DEPUN LA SECRETARIATUL ŞCOLII DOAR ÎN DATA DE 28.09.20212 ÎNTRE ORELE 8,OO-14,00
MENŢIONAŢI ÎN CERERE CE FEL DE BURSĂ SOLICITAŢI
balcescums@yahoo.com